התחרותיות בענף המסעדנות הפכה להיות גדולה מאוד, וכל מסעדה מנסה לנפץ את תקרת הזכוכית. אחת מהדרכים האפקטיביות ביותר להשאיר אבק למתחרים היא שיווק נכון ומדויק. אופן השיווק למסעדות ובתי קפה יהיה שונה בתכלית בהשוואה לאופן השיווק של עסקים אחרים. גם אם בעבר הצלחתם לשווק עסק אחר בצורה מוצלחת, אין זה אומר שתוכלו לשכפל זאת גם במקרה הזה. לכן החלטנו להרים את הכפפה, ולהסביר לכם כיצד עושים שיווק מסעדות בצורה טובה ומוצלחת. בין רגע תראו כיצד כמות הסועדים המגיעים למסעדה גדלה, והתחרותיות כבר אינה מטרידה אתכם. נציין כי בסופה של הדרך, דרך השיווק צריכה להיות המתאימה ביותר לכם ולשאיפותיכם.
הבליטו על הייחודיות של המסעדה שלכם
הצעד הראשון בשיווק מסעדה יהיה לנסות לחשוב מה מבדיל אתכם לעומת המסעדות האחרות. לא מן הנמנע כי ישנם דברים שעשויים לגרום לסועדים להעדיף דווקא את המקום הספציפי שלכם. זוהי יכולה להיות מנה מיוחדת, המיקום המנצח או אולי הידע העשיר. כאשר משווקים מסעדה, חובה לדעת איך להבליט את אותם יתרונות ולתת להם נוכחות מאסיבית. כך כל מי שיסתכל על המסעדה שלכם, יבין מיד מדוע הוא מוכרח להעדיפה על פני שאר המתחרים. אם לא תבליטו את היתרונות שטמונים אצלכם, הסיכוי שהסועדים יעדיפו אתכם יפחת באופן מהותי.
הגדילו באופן ניכר את הנוכחות הדיגיטלית
כדי שתוכלו להשיג כמות גדולה של סועדים ולקוחות חובה עליכם להגדיל בצורה מהותית את הנוכחות הדיגיטלית. זאת אומרת שיהיה עליכם לפתוח אתר באינטרנט, ולהקים עמודים ברשתות החברתיות. אם אינכם נמצאים בכל פלטפורמה, הסיכוי שתגיעו למטרה אותה הצבתם לעצמכם יורד. כיום זה לא מסובך להקים פרופילים ברשתות החברתיות או להקים אתר אינטרנט עבור המסעדה. המשימה המסובכת תהיה לתחזק את כל אותם פרופילים ואתרים יחד עם תפעול המסעדה. זה בדיוק מה שעושה חברת Rize שלוקחת מכם את המושכות, ומורידה מכם את המעמסה מהכתפיים. יש לכם על מי לסמוך כאשר זה נוגע לסוגייה הספציפית הזו.
חוות דעת טובה וחיובית מסועדים שונים
אם ברצונכם לראות את המסעדה שלכם צומחת וגדלה, מחובתכם לשמור על רמת שירות גבוהה. דרך מצוינת להגדיל את הביקוש ואת המודעות למסעדה היא על ידי חוות דעת טובה וחיובית. ברגע שסועדים ממליצים לסועדים אחרים להגיע אליכם, לא תהיה סיבה שהם ימנעו מלעשות זאת. אך מסעדות שאין להן חוות דעת טובה או המלצות מסועדים אחרים, יכולת הצמיחה שלהם פוחתת. ישנם בעלי מסעדות שמוכנים לצ'פר את הסועדים רק כדי שהם ידאגו לתת המלצה טובה לאחרים. בין רגע תראו איך המוניטין של המסעדה צומח וגדל, וכמות הסועדים שפוקדים אותה מזנקת כלפי מעלה.
תצרו מועדון לקוחות עבור המסעדה
מועדוני לקוחות מוכרים לנו בעיקר מחנויות שונות בהן מעניקים הטבות לקונים. אז למה שלא תיצרו בדיוק אותו הדבר גם במסעדה שלכם? במסעדות במדינות מעבר לים זה נפוץ מאוד, אך בארץ זה עדיין נשמע מוזר. מועדון הלקוחות יאפשר לכם לספר ללקוחות הקבועים על המבצעים, ולהציע להם הצעות חסרות תקדים. האינטרס של שאר הסועדים יהיה להצטרף למועדון הלקוחות, ולא פחות חשוב לספר עליו לאנשים אחרים. זוהי דרך מעולה להחזיר את הסועדים הקבועים אליכם בכל פעם מחדש, ולהביא גם סועדים חדשים שלא הכירו אתכם קודם לכן. מועדון הלקוחות הוא אינטרס שלכם, אך עליכם לצייר אותו בתור אינטרס של הסועדים שרק ירוויחו ממנו. עם המידע שנשמר במאגרי הנתונים שלכם תוכלו להשתמש לכל מיני עניינים וליצירת אינטראקציה עם הסועדים.